این روز ها کاشت ناخن در کشور ما رواج بسیاری پیدا کرده. از این رو هر روزه افراد زیادی رو به کاشت ناخن و طراحی ناخن می آورند. داشتن ناخن های سالم و مرتب در زیبایی دستان شما تاثیر زیادی می گذارد. دلایل مختلفی ممکن است باعث شود تا کاشت ناخن انجام دهیم. 

برخی صرفا برای زیبایی و برخی دیگر به دلیل مشکلات ناخن‌هایشان از جمله ناخن های ضعیف و شکننده و همچنین افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند ، برای پوشاندن ناخن‌هایی که رنگ و روی زیبایی ندارد انواع کاشت ناخن را تجربه می‌کنند. یکی از  در این مقاله با ما همراه باشید تا انواع کاشت ناخن در شیراز، مزایا و معایب کاشت ناخن ، نکات ایمنی و ... را به طور کامل برای شما توضیح دهیم.

کاشت ناخن چیست؟

کاشت ناخن یک نوع آرایش و تزیین ناخن می‌باشد که در آن به چند روش نوعی از مواد، به شکل ناخن مصنوعی روی ناخن طبیعی فرد با ماندگاری طولانی چسبانده می‌شود. برای این کار سطح ناخن‌ها را به وسیله سوهان برقی می‌تراشند تا جایی که لایه خیلی نازکی از ناخن باقی بماند. این کار برای این است که ناخن های شما طبیعی تر به نظر برسد و کمتر برجسته باشد.


انواع کاشت ناخن:

کاشت ناخن قالبی:

این نوع روش کاشت، بی کیفیت ترین نوع کاشت ناخن محسوب می شود. در نوع کاشت ناخن، مواد کاشت روی ناخن مصنوعی زده می شود و بعد از ضد قارچ زدن روی ناخن ها این ناخن مصنوعی را روی ناخن فشار می دهند تا بچسبد و بعد ناخن مصنوعی را می کنند.  این نوع کاشت احتیاج به سوهان کشی ندارد بعد از مدت کوتاهی به اصطلاح ناخن هوا میگیرد.


کاشت ناخن پودری :

بهترین نوع کاشت ناخن، کاشت ناخن پودری است. کاشت ناخن پودری از لحاظ زیبایی و مقاومت رتبه ی اول را به خود اختصاص داده است. در کاشت ناخن پودری اول ناخن مصنوعی را که نام آن همان تیپ است روی ناخن می چسبند و به اندازه ای که دوست دارند کوتاه می کنند یا مدل آن را می تونید تغییر بدید. در مرحله بعد ضد قارچ و بعد از آن شروع به زدن مواد کاشت روی ناخن می کنند. در این نوع کاشت  بعد از تمام شدن، ناخن ها احتیاج به سوهان کاری دقیق و فراوان دارند. در این روش ناخن ها هیچ آسیبی نمی بینند.


کاشت ناخن ژله ای: 

در کاشت ناخن ژله ای بعد از ضد قارچ مواد ژل را روی ناخن ها میزنند و دست را می گذارند توی دستگاه یووی تا خشک شود. شیوه ی کاشت ناخن ژله ای با کاشت ناخن پودری یکی است و فقط تفاوت در مواد آنهاست.


کاشت ناخن میکس:

همانطور که از اسمش پیدا است کاشت ناخن میکس ترکیبی از دو نوع کاشت پودری و ژله ای می باشد. در این روش بعد از زدن ضد قارچ، کاشت پودری را انجام می دهید. بعد از سوهان کشی فقط لایه ای از ژل را روی ناخن می گذارند و داخل دستگاه یووی خشک می کنند. کاشت ناخن میکس محکم، زیبا و نسبت به بقیه کاشت ها کمی گران تر است.


معایب کاشت ناخن:

  • احتمال جدا شدن ناخن از بستر
  • شل شدن ناخن ها
  •  احتمال ابتلا به سرطان ریه
  • عفونت های قارچی
  • احتمال ابتلا به اگزما
  • افزایش احتمال قارچ و عفونت

مزایای کاشت ناخن:

  • ترک کردن عادت جویدن ناخن
  • مناسب برای  ناخن‌های خراب و ضعیف
  • ترمیم راحت ناخن های شکسته
  • زیبایی دستان شما